SERVICE

DDG kachels en haarden verdienen een DDG service


Een jaarlijks onderhouden DDG kachel of inbouwhaard draait als een zonnetje. Maak daarom even tijd voor een onderhoudsbeurt door onze specialisten. Je geniet dan het hele jaar door van een voordelig en aangenaam woonklimaat.


Jaarlijks onderhoud


Elk jaar krijg je een mail van ons. We bevelen een onderhoud warm aan, maar jij hebt de keuze.


De schoorsteen reinigen is geen onderdeel van de onderhoudsbeurt DDG. Klop aan bij een erkende schoorsteenveger.


Herstellen


Een onderdeel kan stuk gaan door slijtage of een ongelukje. Glas kan breken. Een steen kan barsten.


Je kan gerust de onderdelen bestellen bij ons, dan leveren we ze thuis. In de buurt? Afhalen kan ook.


Ter plaatse een reparatie? DDG's eigen techniekers komen langs op het afgesproken tijdstip.


Bel tijdens de kantooruren naar: 016 22 24 94. Of stuur een mail naar info@ddg.be, dan bellen wij.


Garantie


Voor al onze toestellen geniet je standaard 2 jaar garantie vanaf de datum van de indienststelling.


Wat valt er onder de garantie?


  • Wat we leverden is niet wat er besteld werd.
  • Er is een fabricagefout gemaakt.
  • Er ontbreekt een onderdeel.


DDG past de wettelijke garantie van 2 jaar toe die je vindt bij het Europees Centrum voor de Consument.


Als je je toestel (hieronder) registreert, wordt je garantie verlengd tot 5 jaar. 


Kijk voor de volledige garantievoorwaarden van je toestel in de bijgeleverde handleiding. Hou er rekening mee dat schade door te hard stoken (overstook) niet gedekt wordt door je garantie.

Registreer jouw DDG kachel of inbouwhaard

Geniet van de beste dienst na verkoop. Blijf op de hoogte van vernieuwingen, wijzigingen in wettelijke verplichtingen, of onze onderhoudsrondes (1 x per jaar).


Bij registratie van een nieuw toestel verleng je de garantie van 2 tot 5 jaar.


Bij registratie van een tweedehandstoestel krijg je geen garantie. Dan houden we je enkel op de hoogte.


Kocht je een woning met DDG-kachel of -haard? Registreer je ook. Zo houden we de juiste persoon op de hoogte.

Registratie toestel Nederlands

Verwarm met respect voor je garantie en je omgeving

  1. Gebruik enkel goed gedroogd hout en kies voor ecologische aanmaakblokjes. Maak je kachel niet aan met krantenpapier.
  2. Gooi niet te veel hout op het vuur, want dan raakt je installatie oververhit en kunnen onderdelen stuk gaan: glas dat breekt, stenen die barsten …
  3. Vermijd glas- of steenbreuk tijdens de installatie (die je zelf uitvoert).
  4. Problemen met de toestand van de schoorsteen en de ventilatie? Hou het veilig, los ze vooraf op.
  5. Gebruik het toestel zoals in de handleiding staat.
  6. Vermijd te hard stoken of ‘overstook’ en verbrand nooit zaken die niet in de kachel of haard thuishoren … schade die hieruit voorkomt is niet gedekt door je garantie.
  7. Zet de luchttoevoer van je kachel niet altijd helemaal open.
  8. Sluit nooit de luchttoevoer van je houtkachel af als de temperatuur te hoog oploopt.
Share by: